יום שלישי, 7 באפריל 2015

בס"ד

קוגל תפוחי אדמה

פסח, מה אוכלים בפסח? נכון, תפוחי אדמה, המון תפוחי אדמה וכל המרבה הרי זה משובח.
הדרך שאנחנו  הכי אוהבים לאכול את תפוחי האדמה שלנו היא בצורת קוגל אפוי בתנור.
הקוגל הזה הוא המאפה שאני מביאה לכל ארוע שאליו אני מוזמנת ומתבקשת להכין "משהו"
ובקהל יש אנשים שאני לא מכירה את טעמם, את הרגישויות שלהם ואת הגבלות התזונה שלהם. על אחת כמה וכמה  אם אני כן מכירה  אשמח לפנק עם הקוגל הזה.
הוא רב תכליתי אפשר להכין אותו ללא גלוטן, אפשר להכין אותו  טבעוני  כמו שחברתי תמר, מדפי תמר מכינה ותמיד הוא יוצא מעדן.לא קרה לי שהכנתי אותו והסועדים לא ביקשו ממני את המתכון.

כלי עבודה

תבנית חד פעמית של 20*30
קוצץ מזון או פומפייה דקה

חומרי עבודה

תפוחי אדמה (כל זן מתאים למתכון) בכמות שתמלא את כל התבנית



1 בצל
½ כוס שמן
½ כוס קמח תפוחי אדמה או קמח חיטה רגיל
1 שקית א. אפיה / 10 גרם א. אפיה / 2 כפיות א. אפיה
1 כף מלח
4 ביצים שלמות
½ כפית דבש/סילאן אופציה שמשדרגת

אפשר להחליף חלק מתפוחי האדמה בבטטה או בגזר עד רבע מהכמות .


מהלך העבודה

מקלפים ושוטפים את תפוחי האדמה, 




מגררים במעבד מזון או בפומפייה במגררת הדקה.




מוסיפים את שאר החומרים ומערבבים היטב.



מרפדים את התבנית בנייר אפיה ושופכים לתוכה את תכולת הקערה עם תפוחי האדמה כולל כל הנוזלים.



אופים בתנור שחומם מראש ל- 180 מעלות לפחות שעה. הקרום צריך להיות שחום ופריך וריח עדנים בכל הבית...


ה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה